Pages

Wednesday, October 12, 2011

Pitanja i odgovori 2. dio

28.12.2008

Evo već duže vremena hoću da napišem ovaj post a nikako mi se ne da. Bože dragi što sam postala lijena po pitanju weba, bloga, facebook-a...I kod mene kriza...web kriza.

Uglavnom, da ne ispadne kao neka hvala, ali ponekad znam dobiti mail ili PP od novopečenih mama koje u potrazi za informacijom nalete na ovaj blog pa pomisle da mogu dobiti koju korisnu informaciju i od mene. Dobila sam nekoliko pitanja koja su mi stvarno super, u stvari su me drage mame podjestile kako neke obične stvari koje bi čovjek mislio da se same po sebi podrazumjevaju, nekada znaju biti komplikovane i ne znaš kako bi ih rješio. I sama sam dugo dumala o istima, odgovore pronašla tu i tamo, pa onda zašto nekome ne skratiti put i ne pomoći dajući odgovor ovako javno.

Dakle, drage mame vama hvala, a ja ću sada napraviti malu kompilaciju tih pitanja i dati odogovore, onako kako ih ja znam:

1. Kako se grije izdojeno mlijeko?

To mi je bilo fakat super pitanje jer ne radi se o običnom mlijeku, jel te :). Dakle, izdojeno mlijeko se ne grije na vatri već se grije pod mlazom tople vode. Ja sam tada jednoj mami dala savjet da je najbolje da sama proba mlijeko koje je izdojila i ustanovi koje je temperature (a u stvari je mlako :) i da onda pokuša ugrijati tako da postigne tu neku mlakoću pod mlazom tople vode.

2. Majka šestomjesečne bebe me je pitala šta raditi kada npr. hoće da da šljive a nije sezona šljiva jer je ista protivnik HIPPovih kašica jer sadrže šećer.

Kada čovjek počne sa dohranom obično brzo ispuca ono što beba može jesti prvih mjesec-dva i onda mu se čini da stalno vrti jedno te isto. A kako u sezoni nema više od nekoliko vrsta voća i povrća tim više se čini da dijete jede jedno te isto. Uglavnom, što se tiče šljiva npr. mami sam savjetovala da kupi suhe šljive. U principu suho voće je super stvar i za stariju djecu, a za mlađu isto tako. Kada nije sezona npr. marelica/kajsija i šljiva, brusnica i sl. uvijek se može kupiti suho voće koje se samo skuha u vodi i pomiješa sa npr. zobenim pahuljicama, rižolinom, prosom, grizom i sl. i ukusan obrok je tu. Konkretno što se tiče šljiva ja bi ih skuhala u vodi, izvadila, povadila košpice, u toj vodi skuhala zobene pahuljice, i onda bi sve zajedno izmiksala štapnim mikserom da dobijem kašu i tako davala svojoj curi. Ne sjećam se tačno od koliko mjeseci idu zobene pahuljice ali to može da se provjeri u tablicama dohrane. Jedini problem sa suhim šljivama je što "protjeraju" :))))

3. Kako prestati dojiti?

Ja još nisam prestala pa ne znam odgovor iz ličnog iskustva, ali imam oko sebe 3 mame koje jesu. Od njih sam čula da je najbolje prestati tako što se postepeno smanjuje broj podoja, što je, prema njihovom kazivanju, "bezbolno" i za dijete a i za majku, kako po pitanju emocija tako i po pitanju grudi i mlijeka u njima (eventulanih problema sa upalom i sl.). Ova metoda se može pratiti ako nemate neku presiju da morate prestati dojiti za dan ili dva, već ako ste to odlučili iz raznih razloga pa imate dovoljno vremena da to i uradite. U principu sistem nije ništa komplikovan i nepoznat a sastoji se od:
1. prorjeđivanja broja podoja, npr. ako majka doji tri puta dnevno, prvo nekoliko dana smanji na dva puta, na onda na jedanput dnevno
2. kada se smanji na jednom dnevno, a obično to bude ono dojenje na koje je dijete najviše naviklo i čini se da bez njega ne može, onda se doji dane na preskoke- prvo svaki drugi dan jedno vrijeme, pa onda svaki treći a poslije toga već se može prestati jer kada tri puta za redom dijete ne dobije dojku četvrti dan već zaboravi na nju :) navodno :)

Na ovaj način tijelo samo shvati da treba da smanji produkciju mlijeka jer je urijeđen broj podoja (sistem ponude i potražnje) tako da ne bi trebalo da imate problema sa upalama i sl. Ako grudi budu napete i bolne poslije potpunog prestanka preporuka je da se majka izdaja i to taman onoliko koliko je potrebno da popusti napetost.

Pa eto, ako probate i upali, javite nam da znamo :) Ukoliko imate još nekih pitanja, a ja budem znala odgovoriti, slobodno pišite. Ako ne budem znala odgovoriti potrudićemo se da nađemo odgovor zajedno. Neka barem nečemu korisnome posluži ovaj blog :)

No comments:

Post a Comment