Pages

Tuesday, October 11, 2011

Pitanja i odgovori - 1 dio

21.10.2008.

Napokon sam se nakanila da odgovorim na vaša pitanja. Ovih dana mi je sve teško, nekako ne stižem a i ne da mi se. Osjećam neko lagano olakšanje zbog nepostojanja opterećnosti blogom kako je to nekada bilo kada se morao post napisati svaki dan inače se ne bi osjećala dobro :)

Da ne dužim već da odgovorim na vaša pitanja. Decor, napisaću poseban post o TV programima.
Pitanje 1. Jesi li se "bojala" poroda i kako sad gledas na to?
Neki dan sam čitala svoje stare postove, a posebno ovaj period od obznanjivanja trudnoće na blogu pa na ovamo. I negdje sam napisala da se nisam uopće bojala poroda, i stvarno nisam. U principu znala sam kako to izgleda, išla sam na vježbe za trudnice gdje se puno pričalo o tome, i znala sam da boli i da to mora tako biti. Pa se valjda čovjek pripremi psihološki da to traje jedno vrijeme i da prođe. I da se poslije nećeš ni sjećati toga a da ostaje malo čudo koje je vrijedilo svakog onog bola. E sad, ono što sam naučila jeste da nikada ne možeš biti 100% spreman na ono što se može desiti. Ja sam mislila da ću se poroditi prirodno, a porađala sam i prirodno i na indukciju i na carski. Svaki od ovih boli na svoj način i nisam nikako mogla znati dok nisam osjetila. Ali, napisala sam u postu o porodu, sve bi prošla ponovo da dobijem još jedno malo čudo. Vezani postovi: post 1, post 2.

Zaiključak: Porod boli na razne načine, al kad se mora, mora se :)
Pitanje 2: Kako 10-mjesecnu bebu "nagovoriti" da jede povrce, meso i ribu, pogotovo kad svi lijecnici savjetuju da se ne stavljaju sol i zacini?
Draga kurtizana, imala sam isti problem i svoja iskustva sam sažela u postu pod nazivom Papanje čiji link također možeš naći u boxu sa desne strane. Komentari su također dobri pa pročitaj sve ako ti nije mrsko. U principu 10 mj beba bi trebalo da prolazi kroz jednu fazu gdje do izražaja dolazi njena potreba za samostalnošću i u tom kontekstu potreba da sama jede bilo rukom bilo kašikom, ako joj daš kašiku. Ukoliko mama insistira da je hrani lično radi nereda koji će nastati ili bojazni da beba neće dovoljno pojesti može se desiti da beba jednostavno odbije hranu iako je gladna. Moja cura je pljeskala od sreće kada vidi svoj tanjir (jer je gladna) ali čim bi joj prinijela kašiku do usta odmah bi počela nezaustavljivo da plače i vrišti. Ono što sam uradila piše u tom postu pa pročitaj molim te. Evo ja obećavam da ću u narednom postu napisati i svoje hit recepte i ono što moja cura voli (i jedan recept moje Lady from jupiter, valjda će mi dati odobrenje) koji u sebi sadrže i neke začine pa možda se i tvojoj bebi svide i proširiš svoj jelovnik sa nekim od mojih prijedloga. Začini se smiju davati, ali oni normalni tipa cimet, suha nana, curry, a ne vegeta :)
Pitanje 3: Sta mislis o hodaljci?
Mi hodaljku nismo koristili jer sam na mnogo mjesta na interentu pročitala da hodalica nije baš dobra iz više razloga a neki su: dijetetu se daje mogućnost da hoda u fazi u kojoj mozak nije u mogućnosti da procesira informacije kao npr. zabranu da se nešto ne smije dirati ili negdje ne smije ići a dostupne su mnoge opasnosti u kući - utičnice, stepenice, šporet i rerna i sl., zatim dijete nauči hodati na prstima a statistike kažu da se nemali broj nesreća u kući desi zbog upotrebe hodalice. Dakle, ja zbog toga nisam koirstila hodalicu a i nije mi nešto posebno bila potrebna. Moja prijateljica je koristila hodalicu, ali ograničeno, u smislu kada treba malo slobode da skuha ručak ili jednostavno da ispusti dijete iz ruku, a dijete danas normalno hoda. Ja mogu shvatiti tu njenu potrebu, iako ima i drugih načina da se dijete zabavi (Baby Eistein npr. :), i stoga ne osuđujem nikoga ko je koristi samo da ima na umu probleme koji se mogu javiti zbog njene upotrebe. A evo odličnog članka na tu temu.
Pitanje 4: Sta mislis o navodnoj povezanosti izmedju autizma i vakcine?
O ovome stvarno ništa ne znam pa ne bi komentarisala.

Pitanje 5: Sta mislis o nedavnim istrazivannjima kad je u pitanju bejbi paracetamol i kasnija pojava astme? Kad dijete gori od vrucice, sta je najbolja alternativa paracetamolu?
O ovome istraživanju isto tako ništa ne znam. Ali znam o alternativama paracetamolu kada dijete gori od vrućice jer smo te alternative isprobali kada je cura imala samo 3 mjeseca i obolila od one teške gripe koja je prošle godine harala Sarajevom a naziv joj je imao veze sa nekim egzotičnim otocima. Dakle mi smo koristili dvije alternative jer paracetamol jednostavno nije skidao temperaturu.

Jedna je preporuka Američkog udruženja pedijatara i sastoji se od brisanja vlažnom krpom u kadici vode. Djete se stavi u kadicu, u kojoj ga inače kupate po mogućnosti u sjedećem položaju, ne ležećem, jer mu je tako ugodnije. Naspe se 2-3 cm vode i to temperatura treba biti 30-32oC. Uzme se spužva ili krpica i namače u vodu pa onda preko kičme, ruku i nogu djeteta. Voda će evaporirati (ispariti) i na taj način hladiti tijelo. Kupanje trema nastaviti sve dok ne spadne temperatura, a prosjek je 30-45 min, osim ako dijete vrišti i jednostavno ga ne možete kontrolisati. Onda ga treba izvaditi i pokušati opet kasnije.

Druga stvar koju smo mi koristili su oblozi od domaćeg jabukovog sirćeta i to nam je puno više pomoglo od prve varijante koja je zaista spuštala temperaturu ali bi se ona brzo i vratila. Koristli smo omjer 50% vode 50% sirćeta i namakali čarapice koje bi joj stavili na noge. Preko njih bi stavili još dva tri para čarapica i dodatno utoplili noge dekicom. Neko kaže da treba stopala namazati kremom da se ne ojedu, ali nama se to nije desilo iako nam nije na pamet palo da namažmo.

Neko kaže trljanje alkoholom po kičmenom stubu ali tu treba biti vrlo oprezan jer alkohol isparava i beba ga može udisati. Osim toga jedan procenat alkohola se absorbira kroz kožu. Njega isto treba mješati sa vodom u omjeru pola pola i odmah iznijeti bebu iz prostorije u kojoj ste je tretirali alkoholom, a prostoriju odmah izračiti.
Pitanje 6: Ja cu kasnije pisati o redovnoj stolici bebe (meka, tvrda, cesta, rijetka...). Mozda ne bi bilo lose da i ti podijelis svoja iskustva s ovog polja. Ovo je za mnoge mame bolno pitanje. Sjecam se kako smo ja i Robin plesali i plakali (od srece) kad je nasa (tada 1.5-mjesecna) beba napokon kakila nakon 15 najduzih dana u nasem zivotu.
Što se tiče stolice kod beba o tome se stvarno može puno pročitati na internetu, a najvažnije saznanje je da beba koja doji ne mora imati stolicu svaki dan. Ovdje kažu da se 7-10 dana toleriše i ne treba voditi pedijatru, ali sam čula i da može do 15 dana da se toleriše. Ja bi ipak vodila nakon 7 dana. Ne znam za bebe koje piju adaptirano mlijeko, ali mislim da se i to može naći na internetu bez problema.

Što se moje cure tiče, mi smo imali tih zastoja po nekoliko dana ali nikada nisam brinula upravo zato što sam znala da se to toleriše kod beba koje doje. Imala je i zelenu stolicu što je najčešća briga majki (što je zelena) ali se ni tu nisam posebno brinula jer zelena stolica nipošto ne znači da je beba gladna. Zelena stolica se može pojaviti zbog onoga što je mama jela, ako duže stoji u crijevima pa oksidira i bilo je još nekih razloga kojih se sada ne sjećam. Uglavnom, dok god beba nema nekih vidnih problema, tvrd stomak i nije razdražljiva na način koji bi se mogao pripisati tome, te ako nema krvi ili sluzi u stolici to je sve normalno. S tim da se sluz može pojaviti u stolici ako je beba bolesna pa guta svoj šlajm.
Pitanje 7: Nakon trudnoce: dojenje i kontracepcija, pozitiva/negativa, opcije
E ovo ti je odlično pitanje. Ja sam se recimo pravo iznenadila kada je meni moj doktor/ginekolog rekao da ako dojim ne mogu ostati u drugom stanju jer je to prirodna kontracepcija. Sreća da sam znala da je to isto rekao još jednoj mojoj poznanici koja je odmah nakon 3 mj ostala u drugom stanju vjerujući nebuloznoj preporuci doktora.

Ono što je istina je da tijelo zaista proizvodi prolaktin, hormon koji je vezan za dojenje, tačnije proizvodnju mlijeka i da on jeste prirodni kontraceptiv. Zato i žene ne dobiju prvi menzis nekoliko mjeseci poslije poroda. Međutim niko vam ne može garantovati koliko dugo će taj hormon biti "dovoljno jak" da ima ulogu kontraceptiva i kada će biti taj prvi menzis. Neko dobije odmah, neko za 2, 3, 5 i više mjeseci, ali niko ne zna kada će to biti. Zato one žene koje vjeruju ovakvim preporukama najčešće ni ne znaju da su ostale u drugom stanju jer ne dobijaju menzis i misle da je to zato što im je aktivna prirodna kontracepcija, a u stvari ostanu u drugom stanju.

Dakle, dojenje jest jednako prirodna kontracepcija ali samo u početku i samo ograničen period. Zbog toga se nipošto ne pouzdati u dojenje ako niste spremni za drugo dijete. A što se tiče opcija to neka svako porazgovara sa ginekologom, ali ja mislim da spirala ne dolazi u obzir jedno vrijeme, isto tako ni pilule ako majka doji, te ostaju prezervativ i prekid snošaja kao opcije. Evo ovdje možete pročitati o tome.
Pitanje 8: Da ti je ova pamet a one godine, bi li opet sve isto?
Naravno :)

No comments:

Post a Comment