Pages

Wednesday, October 12, 2011

Uspavljivanje dojenje

5.11.2008.

Dok sam uspavljivala curu večeras palo mi je na pamet da napišem nešto što sam i sama koristila a ne može baš svugdje pročitati. Barem ja nisam naišla na internetu.

Naime, najveća boljka koju smo imali donedavno je bila spavanje i uspavljivanje. Nema koju metodu nisam koristila i koliko ih nisam izmjenjala što sam češće mogla da se cvjetić ne bi navikao ni na jednu od tih metoda ili da ne bi stvorila pogrešnu asocijaciju za spavanje.

Uglavnom, najteže mi je bilo kada se navikla da zaspi dok doji i čim je odvojim od sebe probudi se i naravno počne da plače. To je kod nas znalo trajati satima dok konačno zaspi, a znam nekoliko mama čije bebe bi po cijelu noć provele na dojci što je izuzetno iscrpljujuće za majku koja ne može da se opusti i zaspi ili zaspi i probudi se sva u bolovima od iskrivljene kičme i položaja u kom je ležala.

Poznato je da imaju dvije metode za uspavljivanje "Cry it out" i "no cry method". Ova prva promovira da se beba spusti u krevet i izađe iz sobe bez obzira na njeno vrištanje te provjerava u početku svakih 5 pa 10 min, pa se interval povećava u zavisnosti od dobi bebe što bi trebalo da rezultira time da beba shvati da je vrijeme za spavanje i zaspi u jednom trenutku nakon beskonačnog vrištanja. Ova druga metoda predlaže neke alternativne pristupe da beba ne bi plakala a da ipak nauči da se uspava sama. O obje metode se može pročitati na internetu ali sam ja ipak odlučila da kupim knjigu The no-cry sleep solution od Elizabeth Pantley i pročitam koji su to trikovi koji se mogu primjeniti na bebama.

Uglavnom, knjiga mi nije bila nešto posebno jer sam u njoj mogla pročitati samo jednu ili dvije stvari koje nisam znala, ali opet kad pogledam ona mi je pružila taj dragocjeni savjet koji je upalio pa opet mogu reći da je bila vrijedna svake funte :)

Uglavnom, uvod i zaplet su bili malo podugački, a sada konačno i rasplet.

Dakle, ako imate problem da vam beba hoće spavati samo dok doji možete primjeniti dvije tehnike:

1. čim beba zaspi izvući joj dojku iz usta. ona će naravno odmah početi plakati i tražiti dojku ustima. vi odmah vratite dojku pa opet izvučete čim vidite da se umirila i kao zaspala. ona će se opet probuditi i vi ponovite cijeli postupak. i tako više puta dok konačno beba ne popusti. ovo je u stvari igra natezanja sa bebom jer je poenta da bi nakon višestrukog iritirajućeg (po bebu) izvlačenja dojke, beba u jednom trenutku trebala da izabere san povrh sisanja i prestane tražiti dojku. ovo izvlačenje može biti i do 10-15 puta pa i više, ali treba biti uporan pa će se sa svakim sljedećim uspavljivanjem broj izvlačenja smanjivati i konačno bi trebalo da beba nauči da je izvlačenje dojke ne razbudi. Ovu sam tehniku primjenila i kod nas je upalila u roku od jedno 5-10 dana koliko se sjećam. Ostalo je da bi ona zaspala dok doji ali se nije budila kada bi izvukla dojku i odmakla se od nje. Ako se beba razbudi kada se odmičete od nje moguće je koristiti neku plišanu životinju koju pritisnete uz nju da misli da ste i dalje vi pored nje i da se ne budi.

2. druga tehnika je slična prvoj i sastoji se isto od natezanja sa bebom. ovdje ne izvlačite dojku iz usta već legnete pored bebe tako da joj je dojka u ustima ali da je pod nekim uglom tako da joj stalno bježi iz usta ili se ona napreže da je zadrži u ustima. Tu bi beba isto trebala da popusti nakon nekog vremena natezanja. Ova tehnika mi se učinila malo komplikovanom pa je nisam primjenjivala ali vjerovatno i ona pali.

Ako vam se svide ove tehnike, probajte. Ništa ne košta :)

No comments:

Post a Comment