Pages

Tuesday, October 4, 2011

Rutina

13.12.2007.

U periodu trudnoće sam najviše čitala o samoj trudnoći i porodu, dok sam od tema koje se ondose na ono poslije, uglavnom čitala kako se brinuti o novorođenčetu (kupanje, presvlačenje, rezanje noktiju, i sl) i naravno o dojenju.

Jedna stvar koju sam potpuno izostavila, a koja je vrlo vrlo važna jeste šta sa bebom izvan onoga što se zove hranjenje i lična higijena. Recimo, jedno od ključnih pitanja koje je prvo upućeno patronažnoj je bilo "kada se mijenja pelena". Glupo pitanje, nadasve izgleda jednostavno, ali kada imate bebu u kući onda skontatate da i nije baš. Je li se mijenja prije hranjenja ili poslije, da li se mijenja navečer, koliko puta dnevno.. . Ima logika, ali da li je logika uvijek ispravna. Osim toga, svi kažu beba samo spava i doji, ali to je istina možda samo prvu sedmicu ili dvije, a šta poslije. Šta se radi sa bebom ostalih 8 sati dnevno (ako spava normalno). Ne možeš baš svih 8 sati gugutati sa njom.

I ključno pitanje spavanje. Mnoge mame su sretne ako im bebe samo spavaju. Jedva čekaju da beba sklopi oči i nek spava što duže samo da se one odmore. I sama sam bila takva. Međutim spavanje ispade isto tako važno kao i dojenje, jer se zdrave navike spavanja stvaraju od malih nogu, da ne kažem od samog trenutka rođenja.

Uglavnom, najbolji savjet od kako sam se porodila dao mi je Ulicar. Knjiga The New Contented Little Baby Book: The Secret to Calm and Confident Parenting je nešto najbolje što možete sebi priuštiti od svih knjiga koje sam nabrajala prije.

O čemu se radi. Ova knjiga vas uči kako da uspostavite bebi rutinu u toku dana tako da se manje više zna kada spava, kada jede i šta da radite sa bebom između tog vremena. Ja samo mogu zamisliti koje bi mi olakšanje bilo da sam ovu knjigu imala od prvog dana kada nisam znala šta bi sa sobom a kamoli šta bi sa bebom. Osim toga bebe vole rutinu. Kao i odrasla djeca. Kada jednom uspostavite ritam, posebno spavanja, poslije će vam dijete samo doći i reći da je vrijeme da se ide u krevet kad bi vi i htjeli da ostane duže da sjedi (iskustvo moje zaove sa troje djece koja mi je stvarno uzor u svemu što se tiče odgajanja).

U njoj je bukvalno data satnica i raspored kada se mjenja pelena, kada se kupa, kada se igra sa bebom, kada se hrani, a sve sa ciljem uspostavljanja zdravih navika od samog početka glede spavanja te postizanja, u što kraćem roku, da beba spava cijelu noć bez buđenja. Kada kažem zdrava navika, tu mislim da, kako bebu naučite da spava u toku dana i noći, tako će vam spavati i kada bude imala 1, 2 ili 3 godine i nećete imati problema koje većina roditelja ima a to su djeca koja kasno idu u krevet, loše spavaju navečer, ne spavaju po podne i sl. Prijateljica koja mi je dolazila neki dan na babine i čiji mali ima 3 godine kaže da se nije naspavala od rođenja jer se on još uvijek budi 3 puta po noći da pije mlijeko!

Sve se zasniva na rutini koja je fiksirana između 7 ujutro, kada je buđenje, i 7 navečer kada se ide na spavanje. Eventualno će se ovo vrijeme pomaknuti za sat, dva ili tri kako dijete bude starije (od godinu pa nadalje). Dakle nema da beba ide na spavanje u ponoć ili da ujutro spava do 11 da bi ste se i vi naspavali. To su navdno najčešće greške koje roditelji prave i na kraju dobiju dijete koje ima pogrešno stečenu naviku spavanja te muku muče godinama poslije. Dakle nakon buđenja u 7 ujutro beba treba da spava iz tri puta i to jutarnji san od 45 minuta, podnevni san od 2,5 sata i popodnevni san od 45 minuta. Kako beba raste i potreba za snom se smanjuje tako da će se ovaj jutarnji i popodnevni san skraćivati a ostati ovaj podnevni. Naravno, beba to ne može sama postići pa je treba probuditi ako odluči spavati duže jer će to utiicati na raspored hranjenja i na njen noćni san. I tu je opet greška koju navodno roditelji čine, a to je da im je žao probuditi dijete ("nek se naspava") i onda imaju problem navečer. Jer tačno se zna koliko djetetu sna treba dnevno, i ako ste ga pustili da spava duže po danu, neće spavati noću. Uostalom tako je i sa odraslima, pa što bi bilo drugačije sa djecom. Isto tako važno, dat je raspored hranjenja tako da beba najveći dio potrebne hrane dobije u toku dana da se ne bi budila po noći zbog gladi.

Kada imate uspostavljen ritam, koji naravno ne može baš biti fiksan u minutu (iako je u knjizi tako dat), već više okviran, onda nemate pojma kako ste se urahatili. Ja već dvije sedmice furam taj film i ne mogu vam opisati koji je rahatluk kada znate kada će vam dijete spavati. Imate više vremena za sebe, možete isplanirati sve obaveze, kada ćete izaći, kada će vam ko doći, kada će raditi za posao (ne pitajte me ništa glede ovoga) i tako dalje. Možete izaći sa bebom i svugdje ste prispjeli jer znate kada spava i jede. Uglavnom, rahatluk, da vam ne pričam..

Uglavnom, da ne dužim. Svaka knjiga koja ima ovakav raspored je najbolji poklon koji možete sebi dati!

Updejt

Iako knjiga preporučuje uspostavljanje rutine od prvog dana rođenja, sa "vježbanjem bebe" se može početi i kasnije. Ja sam npr. počela sa 8 sedmica. I onda skontaš stvarno kako je knjiga napisana na osnovu prirodnih bebininh potreba, jer je moja cura već većinom bila u sličnom rasporedu prirodno. Za one roditelje koji imaju stariju djecu koja imaju loše navike spavanja, gđa Gina Ford također ima jednu knjigu The Complete Sleep Guide For Contented Babies and Toddlers.

No comments:

Post a Comment