Pages

Tuesday, October 4, 2011

Grčevi


Krenulo mene ovo sa savjetovanjem, ali kontam da ispucam ono što imam pa da se okrenem nekim drugim temama.

Današnja tema su grčevi. Sjetićete se da je bio jedan post prije mjesec dana očajne mame koja ne zna kako da se bori sa grčevima i konstantnim plačom bebe kojoj nikako ne možeš pomoći. Naša pedijatrica ima teoriju, odnosno savjetuje, da se protiv grčeva ništa ne može i da jednostavno pustite dijete da plače a vi se pravite da ne čujete. Kakav savjet...

Naravno, tako nešto mi nije palo na pamet ni u snu...Ne bi mogla slušati svoje dijete da plače duže od 5 minuta. Osim toga, kod grčeva, beba ne plače već vrišti.
E sad, ja sam se stvarno bila zadala u istraživanje da pokušam da nađem savjete koji mi se čine smislenim a koji imaju za cilj eliminaciju grčeva.

Prvo i osnovno, bitno je znati da se grčevi javljaju prvenstveno zato što se beba ne može da svari mlijeko koje pojede i to joj stvara nadutost i otežava ispuštanje vjetrova i stolice. Gutanje vazduha prilikom dojenja također može izazvati neugodnosti kod bebe, međutim dobro podrigivanje poslije jela taj problem lako eliminiše. Samo ne treba dozvoliti da mjehurići siđu u stomak i bebu često u toku jela podizati da podrigne i sve će biti u redu.

Na nekoliko mjesta sam pročitala da treba pokušati eliminisati mliječne proizvode na par dana i onda vidjeti kako beba reaguje. Ako se ispostavi da je to u pitanju onda polako uvoditi jedan po jedan da vidite gdje je prag tolerancije. Pri tome sam samo na jednom mjestu pročitala (ne mogu da se sjetim sada gdje jer sam toliko toga čitala) da su sirovo mlijeko i jogurt najgori, a tek onda idu mliječne prerađevine, dok skuhano mlijeko, odnosno skuhani mliječni proizvodi ne bi trebali da izazivaju probleme. Navodno, u kravljem mlijeku ima neki protein koji prelazi u majčino mlijeko i koji stomak većine beba teško vari.

I to me je spasilo! Nakon samo dva dana, dok se moje mlijeko isčistilo, grčevi su nestali kao rukom odneseni. Sad možete postaviti pitanje "kako znam da je to to, da nije nešto drugo, ili je možda jednostavno bebin stomak počeo da vari prije isteka 3 mjeseca". Znam da je to to jer sam za prošli vikend pretjerala sa sirom (bilo se malo na Vlašiću), bukvalno sam za doručak i večeru jela ogromne količine sira 2 dana, i odmah nakon toga su se grčevi vratili. Opet mi je trebalo 2 dana da se moje mlijeko isčisti da bi grčevi prestali.

Još na jednom mjestu sam pročitala da je moguće da često a kratko dojenje izaziva pojavu grčeva. Majčino mlijeko u početku dojenja je vodenije i puno vitamina a tek pri kraju dojenja je masno i kalorično, odnosno ono mlijeko od kojeg beba raste. Preporuka mnogih pedijatara je da se doji 10 minuta na jednoj dojci i 10 minuta na drugoj. Međutim ako beba ne dođe do tog masnijeg mlijeka u tih 10 minuta, desiće se da je i na jednoj i na drugoj dojci jela sam ovo vodeno mlijeko. Kod varenja tog mlijeka opet se formira neki protein (opet ne znam kako se zove i gdje sam pročitala) koji također otežava varenje bebi i pravi joj grčeve. To se dešava i kad majka doji često i pomalo jer beba koja jede svaki čas svakako ne može da pojede puno plus jo se nataloži novo mlijeko a ono staro se još nije ni svarilo. Tu je dakle preporuka praviti pauze između dojenja, u početku najmanje 2 sata, i pustiti bebu da izdoji jednu dojku do kraja (malim bebama, posebno onim uspavanim, nekada treba i pola sata da dođu do tog masnog mlijeka) pa tek onda ponuditi drugu, ako beba hoće. Slijedeći podoj započeti na onoj na kojoj je završen prethodni.

Dakle da skratim. Izbacivanjem prvenstveno mlijeka i jogurta moguće je eliminisati grčeve. Ja sam nastavila jesti puter, pavlaku i sir za doručak ali u vrlo malim količinima koje su se pokazale kao prihvatljive za bebin stomak. Iako i dalje ima probleme sa čini mi se bolnim ispuštanjem vjetrova, pri čemu ne plače samo malo više stenje nego što bi trebalo, ipak nisam izbacila 100% mliječne prerađevine jer ne znam šta bi onda jela. Kravlje mlijeko sam zamjenila sojinim, a za jogurtom ne patim uopšte. Možda bi trebala uzeti kalcij u vidu tableta, ali kontam još mjesec dana pa će joj tri mjeseca, a tada kažu da grčevi svakako sami od sebe prestaju, pa ću moći jesti sve.

Samo još da dodam da savjeti tipa nemoj jesti kupus, grah, papriku, brokule, isl. nemaju nikakve veze jer ono što eventualno vas nadima nema nikakve veze sa  stvaranjem grčeva kod bebe.

Nadam se da će nekome od vas ovo pomoći jer su grčevi zaista jedan od problema koji najviše iscrpi i mamu i bebu. Ned'o Bog nikome puna 3 mjeseca deverati sa tim.

No comments:

Post a Comment