Pages

Wednesday, October 5, 2011

Mobilnost

23.12.2007.

Mobilnost mame i novorođenčeta, odnosno bebe ispod 6 mjeseci, uveliko zavisi od same mame. Ako mama misli da sa bebom nije nigdje prispjela onda će vjerovatno ostati u kući veći dio svog porodiljskog. Neke mame i nisu vozačice pa i to uzimaju kao jedan od faktora da ostanu kod kuće. Nekima je mrsko vaditi kolica sa korpom ili autosjedalicom (to su ona 3 u 1), snositi bezbroj stepenica i tako to. A u zimskim danima se pomno prati broj minusa vani i na osnovu toga se zaključuje da ne treba izlaziti.

Uglavnom, razlog se uvijek može naći, i naravno, ovo nije post da kritikuje takve pristupe već da objasni moj i možda neke mame ohrabri da samostalno provode dane u šetnji i šopingu.

Dakle Ja. Ja u ulozi mame se nikako ne bi mogla pomiriti sa činjenicom da trebam da sjedim u kući. Nisam navikla jednostavno, tako da sam tražila i izmišljala sve moguće načine samo da izbivam iz kuće. Sa bebom naravno. I u svako doba, osim kada je napolju veliki smog. Velika prednost toga je što vozim i imam svoje auto uvijek na raspolaganju tako da mogu da si ispunim svaku želju odlaska bilo gdje kada me uhvati šankoprc. A to je skoro pa svaki dan.

Osnovna oprema koja je potrebna za izlazak van su: skafander, autosjedalica i/ili kengur odnosno klokanica kako je ko zove. Još jedna olakšavajuća okolnost je rutina iz prethodnog posta, prema kojoj znam da curetak spava nekad od 12-2:30 (okvirno) tako da izlaske planiram u ta doba.

Dakle, bebu možete obući lijepo a i ne morate, može u običnim gegicama, strpate je u skafander i spremni ste za polazak (naravno kada sebe spremite). Pri tome je redoslijed koraka vrlo važan. Prvo sebe obučete pa onda bebu. Jer moja beba ne voli skafander i odmah počne plakati.

Ako ću autom, strpam curu u autosjedalicu i we are ready to go. Ponesem kengur ako ću tamo daleko šetati. Ako ću pješke, strpam je odmah u kengur i pješaka u grad. Većinom kažu nemoj kengur dok ne napuni 3 mjeseca, ali ja sam nakon kontrole kukova odmah stavljala u kengur. Valjda oni po svijetu znaju šta rade kad svoju novorođenčad trpaju u to. Kengur je zakon. Jer možete bukvalno u svaku radnju ući bez da tegerite kolica sa sobom. Svaki shopping obavite bez problema, u kafani pijete kafu bez problema (bez skidanja djeteta), nije ništa teško, posebno ako imate dobar kengur sa adekvatnom podrškom za leđa. Moja jaranica je golfa igrala noseći bebu na sebi u kenguru. Ja imam kengur marke Baby Bjorn i to je navodno the best, tako da svakome preporučujem da to sebi naruči. U BIH nema kupiti ovu marku pa je potrebno naručiti da vam donesu iz vana ili internetom. Chiccov kengur uopšte nije tako handy i dobar kao ovaj. Vidjela ga kod jaranice.

Ono što možete raditi sa bebom u gradu osim hodati onako bezveze je naravno obilaziti radnje po Titovoj i Ferhadiji, pronaći jaranice koje rade u gradu i maltretirati svaki dan drugu da sa vama piju kafu na pauzi, viđati se sa drugim mama koje imaju bebe i koje su na porodiljskom, dakle ići da pijete kafu u grad, ići u supermarkete... Osim dnevnih aktivnosti, pošto prema rutini bebač spava od 7 navečer do 7 ujutro, moguće je u večernjim satima viđati se sa prijateljima, ići im u goste i posjećivati nezapušene restorane tako što bebu strpate u autosjedalicu i ne vadite je a ona spava blaženim snom. Ako idete kod prijatelja, naravno izvadite bebu i ostavite je u spavaću sobu da spava.

I za kraj, isprobani baby friendly kafići, restorani i supermarketi su:

1. The best i trenutno jedino mjesto u gradu gdje se ne puši jeste kafić Torte i to na Grbavici. Osim slasnih kolača i odlične kafe to je totalno baby friendly kafić jer, pored nepušenja, u toaletu imate sve potrepštine za presvlačenje bebe, od sapuna preko stola za presvlačenje do pelena. Plus korpa puna igrački za malo stariju djecu. http://www.torte-i-to.ba/torteitocafe.php

2. Novootvorena slastičarna u Koševskoj ulici pod uvjetom da sjedite u izlogu kraj frižidera sa kolačima jer tamo nije zapušeno

3. Karabit kafe jer je ogroman prostor i ne osjeti se zapušenost

4. Bar code , kafić na slatkom ćošetu jer po danu nema gužve i nije zapušeno. Uopšte ne znam zašto voim taj kafić, ali volim.

5. Indijski restoran

6. Global food

7. Ćevabdžinica Željo

8. Merkator koji zaslužuje reklamu jer je totalno baby friendly shopping centar. Naime, autosjedalicu možete montirati na shopping korpu, imaju lift da se ne lomite po onoj pokretnoj traci, u supermarketu ima, nema šta nema (možete provesti sate unutra), ima Chicco, Beneton, Alpinu, Intersport..mislim ..šta vam više treba?

Moja mama meni kaže da sam luda i da dijete ne treba vodati po shopping centrima i kafanama. Možda će te reći i vi. Ali ja bi svisnula da sjedim u kući. Osim što bi sigurno zvocala mužu kako sam ja jadna i sama po cijeli dan, pravila njega nervoznim i možda se svađala sa njim zbog toga, vjerovatno bi i poželila da se vratim na posao. A to već nije dobra ideja. Zar ne?

P.S. Samo da ne ispadne da mi hodamo samo po gradu, hodamo mi i u prirodi :) Opet kengur i hajmo :)

No comments:

Post a Comment