Pages

Sunday, October 9, 2011

Baby/toddler friendly objekti

04.07.2008.



"Prilagodjenost ugostiteljskih objekata posjetiteljima sa malom djecom/bebama(u Sa i u BiH uopste, posebno na putu od Sa do mora). "

Disclaimer: Ovaj post je pisan isključivo prema mojim saznanjima što ne znači da nema nekih mjesta za koje ja ne znam a da su baby/toddler friendly. Ako neko od čitatelja ovog bloga zna za još neko mjesto koje nije ovdje navedeno bilo bi super da to podijeli sa nama u komentarima.

Zada meni Gost temu za pismeni rad, a ja šta ću, moram odmah odgovoriti inače ništa od zaključne petice.

U suštini, dragi Goste (tačnije Gošćo, pretpostavljam) i svi ostali koje interesuje odgovor na pitanje, odgovor slijedi...

Kafići u Sarajevu

Ima jedna stvar, a to je da je sada ljeto,tako da je u principu sasvim svejedno gdje sjediš ako imaš bebu jer sjediš na otovorenom. Što se tiče uvjeta da presvučeš i opereš bebu to, po mojim informacijama, osim dva kafića u cijelom Sarajevu nema nigdje. Kafići o kojima govorim su "Torte i to" koji se nalazi na Grbavici kod Ramisa i Capuccina (u prvom neboderu), koji ima sto za presvlačenje, pelene, sapun i kreme na raspolaganju u ženskom toaletu te kafić Lora na Ciglanama koji čini mi se ima sobu za presvlačenje koju nisam koristila pa ne znam šta ima u njoj i kako izgleda. A da ne kažem kako je jednostavno napraviti tu podlogu za presvlačenje kako su napravili u "Torte i to". Samo su postavili pokretnu dasku ispod lavaboa koja se izvuče i dobiješ podlogu za presvlačenje. To bi mogao napraviti svaki kafić u gradu da hoće.

Dakle, bebu možete presvući jedino na vlastitim kolicima i to će 90% konobara including posjetitelje za susjednim stolovima da vas gleda sa gađenjem jer ste obnažili bebeću guzu i njenu kaku i u sebi misli "pih kaka" i kako ste necivilizirani kada to radite tamo gdje se jede/pije. Još jedna varijanta je ženska abdesthana u Begovoj džamiji, koja ima vodu i klupicu te je vrlo pogodna za presvlačenje kao i za dojenje u miru. Doduše unutra piše da su sve radnje osim uzimanja abdesta zabranjene ali ja ne znam da bi neko istjerao majku dojilju koja svom dijetu pruža ono najljbolje a što je i u svjetlu vjere.

Ako imaš malo dijete koje je željno igre, pa bi ti da sjediš i piješ kafu dok se ono igra, onda vjerovatno paše da u blizini ima neka igraona ili parkić. Po mojim saznanjima, ako je destinacija centar grada, jedini kafić koji ima u blizini park sa ljuljama, toboganom i ostalim zezancijama za djecu jeste onaj na izlazu iz Sirana prema BKC-u. Ima još i kafić Brazil koji ima pogled na dječiji park koji se nalazi preko ceste, pa ako je dijete dovoljno odraslo da ga možete pustiti samo onda je i to jedna opcija. Kafić "Torte i to" nema parkić ali ima korpu punu igračaka. Osim toga, ja ne znam za drugu varijantu u gradu. Pošto se ne krećem puno izvan centra onda ni ne znam za druga mjesta.

Kad je zima onda je to skroz druga priča jer se skoro u svim kafićima puši, a dva za koja znam da se ne puši jesu opet "Torte i to" i slastičarna Palma koja ima odjel za nepušače. A za presvlačenje ista priča kao i gore. Mala napomena, čula sam da su kolači u Torte i to bezobrazno poskupili na nevjerovatnih 5 KM! Kafić Lora na Ciglanama ima dječiju igraonu unutra, koja se nalazi 15 koraka udaljena od kafane i ne možete vidjeti dijete, ali tamo zimi bude takva gužva i zagušljivo od dima da ne bi ste poželjeli da vam se dijete gura na pola kvadrata sa još 50 druge razmažene djece i bije se za one lego kocke.

Šoping centri u Sarajevu

Opet po mojim saznanjima, jedino dva Merkatora, onaj na Koreji i onaj na Dobrinji imaju dječiju igraonu, pri čemu jedino u Merkatoru na Koreji možete sjediti i piti kafu dok se dijete igra. Na Dobrinji morate čučati na klupi u igraoni dok se djete igra. Velika je sramota da ni jedan šoping centar nema uvjete za presvlačenje djece. Ma nemaju ni malo veći prostor između lavaboa, ili veću slobodnu plohu da se može staviti podloga i presvući dijete.

Restorani u Sarajevu

Što se tiče restorana, situacija nije ništa bolja nego sa kafićima. Od onih u kojima sam ja bila nemaju ni stolicu za dijete, a kamoli šta drugo. Jedino mjesto koje sam ja vidjela da imaju stolicu, i koju sam i koristila, jeste Ćevabdžinica kod Mrkve.

Izletišta oko Sarajeva

Na izletištima oko Sarajeva rijetko da ima neki normalan objekat za sjest, popit i pojest pa je nerealno očekivati da imaju bilo kakve uvjete za presvlačenje beba. Ono što izletišta imaju su parkići za djecu i oni za koje ja znam su ranč Rajska dolina na Baricama, kod majmuna u Nahorevu i Lovački dom u Nahorevu, onaj drveni restoran preko puta Benettona na Bjelašnici (ne znam kako se zove al imaju mrak pitu i teleću čorbu :), kamp Oaza na Ilidži i Vrelo Bosne (al uopšte ne preporučujem da se ide tamo, toliko je neuredno, ima ogromnih baja koje kad ujedu ostave biljeg po mjesec dana, ima plastične toalete koji su užas živi i smrde i da ne nabrajam, trebalo bi mi cijeli post). I to bi bilo to da ja znam, čini mi se.

Kafići/restorani na putu do mora

E ovdje stvarno ne znam šta bi napisala jer mi imamo dvije tri lokacije na koje stajemo i to je to. Ali evo mogu reći da sam na ovom zadnjem putovanju ka moru otkrila da novootvoreni restoran Maksumić na ulazu u Jablanicu, osim što super izgleda, ima pristojan razmak između dva lavaboa u ženskom toaletu gdje se može prostrijeti podloga i presvući dijete. Ima i tople vode, ali nema papira već električna sušila za ruke. Ne sjećam se da sam vidjela uz put da imaju neke kafane sa parkićima za djecu osim, čini mi se, ali nisam sigurna, restorana/kafane M17 koja se nalazi negdje između Mostara i Počitelja na lijevoj strani.

Eto to bi bilo to da ja znam. Ako se još nečega sjetim dopisaću. A nemojte ni vi biti škrti, podijelite informaciju sa očajnim mamama ;)

**************

Post je updejtiran 5 puta

No comments:

Post a Comment