Pages

Friday, October 14, 2011

Šta ponijeti na more za bebu?

04.07.2009.



Jedna draga mama bloggerka mi delegirala temu. Izmedju ostalog piše:

Posto se blizi sezona godisnjih odmora (ili je vec pocela iako tako ne izgleda:-) bila bih zahvalna za neki savjet o odlasku na plazu s malim djetetom ili bebom (na osnovu tvog vlastitog iskustva) i preporuci sta od mnogobrojnih sto plaznih sto inih rekvizita ponijeti na plazu i generalno na more. Sigurna sam da bi takav savjet mogao koristiti i novopecenim mamama, a i nama s malo vecim bebama (moja kcerka ima 19 mjeseci). Nadam se da ces naci vremena za jedan ovakav "sezonski" post:-)
zapravo ja pravim "mentalni" spisak za more i sve prebirem po glavi sta se sve mora ponijeti za plazu (od slaufa za bebe-neplivace, preko kreme za suncanje, sesirica i bazencica pa lopte, kantice i lopatice i suncobrana:-) pa onda kontam sta bi bilo najbolje protiv komaraca, pa kucna apoteka "to go", pa onda razmisljam na cemu ce mi dijete spavati na plazi, pa u cemu ce hodati po onim kamenicima, trebam li joj obavezno nositi bade mantil, pa koje su najzgodnije pelene za plivanje i sve tako redom ta moja "mentalna" lista postaje sve duza i duza a ja u sve vecem strahu da nesto ne zaboravim...
i tako pomislih da ne bi bilo lose imati to sve na jednom mjestu, te delegirah temu :-))))))

I tako žena napisa cijeli post za mene. Ja ga samo postavljam.

U stvari, tačan i precizan odgovor na njeno pitanje nemam. Ja sam sa Cvjetkom dva puta išla na more kada je imal 8 i 9 mjeseci, i praktično nemam pojma šta treba djetetu od 21 mjesec, koliko sada ima, ponijeti na more. Mogu napisati samo što ja mislim da treba.

Kada je bila mala, dovoljno je bilo da joj imam šeširić i majicu (i to više komada jer su stalno upadali u vodu i postajali mokri), pelene i maramice jer nije ni hodala, samo je sjedila i nije trebala nikakve posebne igračke za more. Nosala sam ja, ali bi sve te igračke samo bile razbacane po plaži a ona se ne bi ničim igrala. Jer joj je kamenje, odnosno pijesak bilo daleko daleko zanimljivije. Da stavlja u usta i jede-naravno :)

Dakle, ako bi sada pravila spisak za šta ponijeti na more i plažu za vrlo malu i malo veću bebu onda bi iz mog ugla on izgledao ovako:

1. dva tri šeširića, najbolje ako mogu da se vežu ispod brade (ako beba to dozvoli) da vjetar ne odnose. Mi smo prošle godine išli na Korčulu, atamo puuuušeeee.

2. puno majica i šorceva ili haljinica jer se stalno prljaju, posebno ako je beba počela da jede. Ako idete na plažu gdje ima drveća onda majica ni ne treba u toku boravka na plaži, ali ako se planirate štiti suncobranom /šatorom onda morate imati jer suncobran/šator u principu i nije neka zaštita. Treba i neki duks, džemperak ili jaknica i neke pantalonice ako bude hladije. Čarape dva tri para, bodiji bez rukava ili kratki rukav koji mogu poslužiti kao majica, pidžama -to se sve podrazumijeva.

3. Pelene obične ako je beba vrlo mala i ne možete kontrolisati kada će se ukakiti ili upiškiti. Što se tiče pelena za kupanje, ja bih rekla da to ne treba. Najljepše i najzdravije je da je beba gola. Bez obzira što će se desiti da se upiški, pa čak i ukaki. Bebe naprosto vole da su gole i to razvija sva njihova čula jer je koža najveće ljudsko osjetilo. Pa i sami vidite kako izgleda kada dijete skinete dok mu presvlačite pelenu. Ja svoju curu ne mogu da uhvatim po kući koliko ona od sreće trči što je gola. Dakle, ako vam ne smeta, a znam da ima mama kojima smeta, da se dijete upiški na peškir i ukaki, ostavite dijete golo. Ono što treba znati da je piša dojenih beba sterilna, a nije nešto posebno strašno i ako je dijete na dohrani, isto se može smatrati sterilnom osim ako dijete nije bolesno.

4. Po plaži je najbolje da dijete hoda boso. Ako idete na kamenitu ili šljunkovitu plažu to je jako dobro za stopala. Ali ako dijete ne može, ili ste vi protiv toga, najbolje je kupiti gumene sandalice (tako kažu moje zaove) ili ako imate Crocs klompe. U tome se može i u vodu ako dijete hoda. Ali najbolje je da je boso. Za ostale aktivnosti bilo šta to dijete inače nosi u gradu ponesete i to je to.

5. Krema, što je moguće veći faktor. To već znate, naravno :)

6. Što se tiče šlaufa, iz iskustva mojih zaova najbolji je šlauf koji ima gaće sa okruglim prorezima za noge. Oni šlaufi koji imaju dvije ukrštene trake nisu dobri jer nisu stabilni. Za bebu ispod godinu dana, pa čak do 18 mj, šlauf je bespotreban, tu ste vi da je malo brčkate u plićaku i ona svakako ne treba dugo da boravi u vodi. Za bebu koja već hoda i za veće od 18 mj šlauf je bolji od mišića. Mišići su isto nestabilni i glomazni za tako malo dijete. To iz iskustva mojih zaova.

7. Sve zavisi kakvo vam je dijete i šta voli, ali zavrzlame tipa bazen, čamac, lopta i ostalo ja mislim da su čist višak za nosanje. Minimalizam je moj moto i nećete ništa dobiti time što će te dijete vozati u čamcu po vodi ili banjati u bazenu u koji se može upiškiti pored ogromnog mora u kojem se može banjati i plićaka u kojem se može igrati. S druge strane valja to vucarati okolo i napuhivati svako malo. To je moje mišljenje, a naravno svako će postupiti onako kako misli da je najbolje i najzabavnije za njegovo dijete. Kako sam već napisala, igračke koje inače dijete voli, kao i slikovnice itd. na plaži jednostavno nisu zanimljivi. Ali to ne znači da ne treba ponijeti par stvari iz kuće da se ima na moru.

8. Mislim da su kantica i lopatica najbolja igračka za dijete za plaži nakon godinu dana. Prije toga, kantica i lopatica služe samo za stavljanje u usta, ali nakon godinu dana, ili svaki već roditelj zna kada se njegovo dijete stavarno počelo igrati igračkama, one stvarno postanu igračka i služe za premetanje pijeska i kamenja. Još ako idete na pješčanu plažu, sreći nema kraja.

9. Sada ima kupiti one peškire sa kapuljačom za djecu i ja mislim da su oni super. Isto mislim da je badem mantil isto super, ali mislim da nema potrebe da se na plažu vucara obadvoje. Ali generalno, na more treba ponijeti više komada jer se beba upiški ili pokaki na peškir pa valja zamijeniti.

10. Što se tiče spavanja na plaži, pa to sve zavisi gdje vam je kuća u odnosu na plažu. Prošle godine, sa 8,9 mj moja cura je spavala u autosjedalici za bebe do godinu dana. Nisam nosala kolica po plaži, a plaža je bila udaljena pa smo se svakako vozili autom do plaže. Osim toga je spavala i na peškiru jer smo išli na pješčane plaže. Ja znam da mame uvijek ganjaju da je djetetu komforno, ali za ovu godinu mislim da moje dijete može spavati na peškiru ispod koga se može postaviti spužva (ko nosi spužvu na plažu) i nemam namjeru praviti joj nikakav dodatni komfor. Hoda normalno, pa ni kolica više nisu opcija za vucaranje po plaži. Osim toga, ove godine smo birali da je kuća bliža plaži pa se može i otići na spavanje u kuću jer ionako spava samo jednom dnevno.

11. Što se tiče ostalih stvari, ja sam kupila u Chiccu onaj roll on protiv komaraca prošle godine ali mi nije trebao. Ja mislim da sve te hemikalije nisu dobre za dječiju kožu i da u principu na moru sada i nema komaraca toliko puno. Ali ako ste u mjestu gdje ima komaraca svakako treba ponijeti i često koristiti. Mislim da je najbolje investirati u neki preparat tipa Chicco ili baš namjenjen za djecu jer ovi ostali imaju svavakvih hemikalija u sebi.

Kućna apoteka: ja uvijek nosim toplomjer i paracetamol, kremu Kalmagel (čini mi se) za ujede insekata i manje ranice i to je sve. Tome se može dodati flaster i eventualno ona crvena tečnost kada dijete padne i rasječe kožu (ne mogu da se sjetim kako se zove, neki je antiseptik u pitanju). Ostalo svakako ne dajem djetetu ni ne nosim, a za svaku nedaj bože situaciju prvo svakako treba konsultovati doktora. Plus u Hrvatskim apotekama, ako tamo idete, ima sve što i kod nas. Ako dijete pati od neke bolesti ili mu treba nešto specifično, to naravno treba ponijeti, a to svaka mama najbolje zna.

Od kozmetike, krema za guzu, mada ja moram priznati da od prvog dana tu kremu koristim u minimalnim količinama i ne kod svakog presvlačenja posebno ljeti jer mislim da koža ionako ne može da diše još joj samo krema fali. Ako imate dobro-upijajuću pelenu to ne bi trebao da bude problem. Već sam pisala da koristim Molfix i nikada je nisam mjenjala. Za mene je to jednostavno najbolja pelena. A isprobala sam Baby Love, Violetu i Pampers (više vrsta). Dalje, šampon za tuširanje i sapun za guzu, šnale za kosu i fen, te štapići za uši oni sa zadebljanjem. Ja ne koristim ništa više, nikakva ulja ni pudere, niti sam ikada koristila. Mada mislim da bi na more bilo dobro ponijeti i neku kremu za bebinu kožu poslije sunca, ali bi se ja tu opet odlučila da neku malo bolju kremu zbog osjetljivosti kože. Možda A-DERMA ili VIchy ili AVENE, Chicco, ne znam sada. Dok malo usporedim cijene.

Što se tiče odabira mjesta za ljetovanje, to sve zavisi od vas šta volite. Mi smo prošle godine išli avanturistički - tražili smo plaže i mjenjali mjesta koja su udaljena od naše kuće tako da smo cijeli dan bili vani i nismo bili u mogućnosti se vraćati u kuću. To sa dojenom bebom ili bebom koja je na dohrani možete, ali nije baš naj naj izbor. Maltretiranje je to. Po meni je najbolje da je kuća što je moguće bliže plaži, da se možete vratiti uspavati dijete, napraviti mu da jede i sl. Pješčane plaže su dobre za djecu ali iznad godinu dana. Osim naravno što se onaj pjesak uvuče u sve i to je takoooo iritirajuće. Naravno i u bebinu guzu. Šljunkovite plaže su isto cool, ali nezgodne za ležati na njima, hodati po njima i tako to. Ma to sve zavisi ko šta voli. Ove godine idemo na Brač, tamo ima i jedno i drugo pa ćemo vidjeti.

Moj moto ove godine je stvarno minimalizam i što je moguće više prirodno. U principu mislim da je došlo vrijeme da se svi mi vratimo prirodi pa se furam na to. Ako znate na šta mislim. Ne treba biti pretjerano brižan, dijete je kao svaki drugi insan, treba ga pripaziti ali sve u granicama normale. A sve se kanim da napišem jedan post na tu temu i evo sad sam se baš zafurala, da ovaj nije ovako predugačak nastavila bih.

Eto mame, ako imate šta dodati, posavjetovati, reći Tratinčici da je fulila, da joj ovo ne treba a ono treba, bujrum. Pomozite nam da se spremimo za more :)

No comments:

Post a Comment