Pages

Saturday, October 1, 2011

Čudo stvaranja

23.07.2007.
Da li ste se ikada zapitali šta sve žensko tijelo mora da odradi kako bi na svijet donijelo novo biće? Mislim, žene ne razmišljaju puno o tome, normalno, dok im se to ne desi, a možda ni tada toliko ne o tome, već više o nekim zdravstvenim aspektima svoje trudnoće. Muškarci sumnjam da ikada razmišljaju o tome, osim ako ih žena ne napumpa informacijama do kojih sama dođe istražujući.

Mene je interesovalo i evo samo nekih amazing facts koje mi sada padaju na pamet (potpomognuta informacijama sa www.roda.hr)

- Majčina krv ne miješa se s bebinom. Posteljica stvara prepreku između njih, a iz majčine krvi apsorbira kisik, minerale i male molekule te ih ispušta u bebin krvotok putem pupkovine a odbacuje štetne tvari (kakva savršena semipermeabilna membrana).
- Plodna voda je takvog sastava na bebu uvijek drži na optimalnoj temperaturi.
- Pluća sada rade poboljšanim kapacitetom, tako da trudnica svakim udahom dobije 20% više kisika nego inače.
- Volumen krvi povećava se za 30 do 40%. Srce pojačano i otkucaji se povećavaju za 15%. Meni su recimo otkucaji 90 u minuti, a normalno je 60.
- Skoro svaki živi organ u trbušnoj duplji se pomakne sa mjesta, a svaka zdjelična kost se razmakne i poslije sve sve to vrati na mjesto gdje je i bilo.
- Tijelo uspori metabolizam kako bi bilo efikasnije i dozvolilo posteljici više vremena da apsorbira sve hranjive tvari i vodu iz majčine krvi.
-Kako trudnoća napreduje, tako se razina endorfina (hormona sreće) u majčinom tijelu povećava kako bi u trenutku poroda osigurala analgetik.

A gdje je tu sam proces stvaranja od oplodnje do rođenja..Koliko sitnih, naizgled beznačajnih koraka, praćenih savršenim redoslijedom.. I ne daj Bože da samo jedan bude preskočen ili neodrađen kako treba....Koliko samo žensko tijelo mora biti savršeno da donese na svijet zdravo dijete (a i muško naravno :).

I za kraj moram citirati kolegu Lemesha koji jednom objavi post pod nazivom Ima li Boga?
Pitam ja jednog starog mi havera u mene nedavno da li vjeruje u Boga.  Kazhe on "vjerujem, mada ne ofiram okolo."  I pita onda mene "kako mozhesh pogledati u nebo (iznad te ti glave) i rec', ma jok... Darwin...".




No comments:

Post a Comment