Pages

Sunday, October 16, 2011

Atopijski dermatitis/ekcema

6.05.2009.
Tratinčica u epizodi: Mi vs. atopijski dermatitis

Veoma mi je teško posložiti u glavi sve ono što se dešavalo proteklih 5 mjeseci, i dalje se dešava, a da to sve ima neki logički slijed i da bude jasno čitaocu. Ali pokušaću, a vi ne zamjerite ako nešto bude na preskoke.

Dakle, prije jedno 5 mjeseci Cvjetak je počeo da ispoljava neku reakciju na obrazima u vidu crvenila koje je povremeno znalo malo zasvrbiti. Ja ispočetka nisam obraćala pažnju na to ali sam poslije nekog vremena primjetila da to crvenilo ne prestaje pa sam pokušala da upratim o čemu se radi i učinilo mi se da to može biti alergijska reakcija na sok od narandže. Imala je i stravičan ojed od kivija pa mi se učinilo da to može biti alergija na citruse. Bila sam u pravu i to crvenilo se povuklo kada sam joj prestala davati narandžu. Znala je nekada da se počne češati po stomaku, ali nikada nije bilo nekog posebnog crvenila.

Nakon toga je crvenilo počelo da se pojavljuje na rukama obje nadlanice, lijevom zglobu sa unutarnje strane a vremenom se proširilo na cijelu ruku do lakta (u vidu crvenih fleka), obraze, kesice ispod očiju i očni kapak. Naravno ne odmah već postepeno. Prva posjeta pedijatru je rezultirala saznanjem da je Cvjetak alergičan na nešto što jede i da redom izbacujem stvari iz ishrane na koje sumnjam a da počnem sa mlijekom, glutenom, jajima (stvarima koji su inače čest alergen kod djece) i svu prerađenu hranu (smoki, konzerviranu hranu, mesne prerađevine, slatkiše, monte, čokolade i sl.) što ona svakako nikada u životu nije ni probala (hvala Bogu jer bi nam posao bio stoduplo teži).

Problem sa ovom tzv. eliminacionom dijetom je taj što se mora ići redom, jedna po jedna namirnica i što svaku treba pratiti 15 tak dana da bi alergen izašao iz organizma. Dalje, upratiti šta izaziva reakciju je također teško jer neke namirnice reakciju proizvedu odmah, neke za par sati a neke mogu čak i dan poslije. A promjene na koži se šire, to sve svrbi, ona se češe, narušava stanje kože....Uz to ne jede pola stvari koje bi trebala, bez mlijeka i mliječnih proizvoda valja skontati kako nadomjestiti kalcij, da li je alergična na soju i smijem li to probati (što mnoga djeca koja su alergična na mlijeko jesu), ako izbacim gluten šta će onda jesti, ionako ima jedva 10 kg, od voća svakako imaju samo jabuke i banane da su sezonske ako ne smije citruse, a možda jesu jabuke, možda su i banane, počneš na sve da sumnjaš, učini ti se da jede stalno jednolično, da ne uzima dovoljno vitamina, ma sve ti se sastavi...

Tako sam se ja dala u analiziranje šta je Cvjetak jeo u tom periodu a da je drugačije u odnosu na prije i zaključila da je to med i plazma. Ništa više. Mlijeko je u hrani bilo od 8 mjeseca (prvo jogurt, pa sir, pa puter a samo mlijeko kao mlijeko od 10 mj dok ga je počela piti u periodu kada se počela javljati alergija). Jaja je jela nakon godinu dana, nije bilo problema. Gluten, pa nisam bila sigurna, jer je i hljeb probala sa godinu dana, povremeno ga jela i nije bilo reakcije.

U međuvremenu sam skontala da sam i prestala dojiti u tom periodu na šta mi je pedijatrica (ali naknadno u nekoj od narednih posjeta) rekla da je vjerovatno Cvjetak bio zaštićen mojim mlijekom te da je moguće da je nakon prestanka dojenja postala osjetljiva na neke stvari koje je jela i prije što nam je usložnilo proces eliminacije hrane. Zato mame - mala digresija - ako možete dojiti pune dvije godine to bi bilo jako značajno za vaše dijete jer, barem sa aspekta alergija, većina alergija se preraste do 2., eventulano 3. godine.

Uglavnom, probali smo mi izbacivati mlijeko, pa med, ali je stanje bilo sve gore i ta eliminacija nije vodila ničemu jer traje beskonačno dugo. U jednom trenutku je to bilo tako crveno da se moglo usporediti sa opekotinom 2 stepena na šta je pedijatrica (napokon) uspostavila dijagnozu Neurodermatitis i poslala nas alergologu i dermatologu.

I alergolog i dermatolog, čim su vidjeli, uspostavili su dijagnozu - Atopijski dermatitis. To vam je otprilike, za laika, dijagnoza koja znači - vaše dijete ima promjene na koži za koje mi ne znamo čime su uzrokovane i treba vam sada deverati sa tim.

A ljudi moji, nije to problem što ona ima promjene na koži već je problem što to svrbi, pa se ona češe, a dijete je to - ne možeš objasniti da se ne češe, neće hladne obloge da umiri svrab, pa je onda to u noći uhvati da se češe po cijelu noć, pa se ujutro probudimo krvavi i ja i ona i čaršafi i jastučnice i prekrivači jer zguli kožu sa ruku.

I tu počinje u stvari prava priča.

Dermatolog, bez imalo analiziranja šta bi mogao biti uzrok, odmah gleda kako da oporavi kožu. Terapija su antihistaminici - da se dijete ne češe i hormonske tj. kortikortizonske kreme koje se ne preporučuju ni odraslima a kamo li djeci. Sve sa ciljem da se koža smiri. A to što će sve biti isto kada se to prestane koristiti - jer je uzrok u unušenju nečega u organizam što izaziva tu alergiju - njih ne interesuje. Prvi dermatolog kod koga smo bili prepisao je Lostop sirup i Afloderm od kojeg se njoj koža još više upalila pa smo tu krmeu odmah bacili u kantu a sirup nismo ni koristili. Ako koristite Lostop onda eliminaciona dijeta nema smisla jer ne možete utvrditi uzrok alergije kada u organizmu ima antihistaminik koji je blokira.

Alergolog kada je vidjela ruke rekla je samo - aaaa, da, atopijski dermatitis. Ipak ona za razliku od dermatologa pokušava outvrditi uzrok promjenama. Rade se testovi na standardne alergene i to oni famozni IgE testovi iz krvi jer je dijete malo da mu se rade oni potkožni testovi. Test smo radili prije 1,5 mjesec i do dan danas nisu gotovi rezultati. Jer nemaju neke reagense. Kada kažete 1,5 mjesec i ne zvuči tako strašno ali to je drugim riječima rečeno 45 dana konstantnog češanja i narušavanja stanja kože.

Alergolog nam je prepisala i neke tablete Sigulair koje za cilj imaju da spriječe alergijski i astmatični bronhitis ali su se navodno pokazale dobre i za kožu mada se u samom uputstvu to nigdje ne spominje. Problem sa tim tabletama je što ih moraš piti mjesec dana bez obzira ima li poboljšanja ili ne što meni nikako nije bilo jasno. Jeste mi bilo jasno u kontekstu astmatičnog bronhitisa i to lijepo piše u uputstvu da se piju prevencije radi da ne dođe do gušenja, ali glede kože, nije mi bilo jasno. Ipak smo mi to pili 20 i kusur dana dok mi nije dojadilo i onda smo ih bacili jer dijetetu dajemo neke hemikalije od kojih nema nikakve fajde - stanje isto sa povremenim epizodama pogoršanja.

Nakon 30tak dana od alergotestova koji nisu bili gotovi, na moj jedan poziv da provjerim da li ima rezultata, alergolog nas je naručio na kontrolu da vidimo šta da radimo jer se ne zna kada će biti testovi gotovi. Tu ti ona predloži da ipak radimo potkožni test na jaje, pšenicu i mlijeko na ono malo kože koja nije upaljena (više nije moglo stati). Taj test se svakako ne radi maloj djeci jer nepouzdan, ali eto ona reče da ga uradimo možda nam da neki rezultat. Test je bio negativan ali je ona ipak predložila, iako je sto puta rekla da ne može biti mlijeko jer su mliječni proteini u ishrani od 8 mj, da izbacimo mlijeko i uvedemo neku hipoalergenu formulu umjesto mlijeka.

Ja je gledam, kontam se u sebi ženo draga reci mi nešto novo, nešto što ne znam. Znači nakon 3 mjeseca maltretiranja po doktorima ona me vraća na početak, na mlijeko koje smo probali izbaciti na samom početku i prije nego smo bili kod nje, što sam joj i rekla, ali je ona rekla da pokušamo još jednom. Tu sam ja već potkovana informacija do kojih sam došla vlastitim istraživanjem (a o tome u drugom postu), ali ne progovaram. Samo kažem ok, probaćemo i izađem.

Tu već poluluda odlučim da odemo na privatne alergotestove (ne znam što to nisam ranije uradila). Tamo opet neki dermatolog, samo baci oko i ko iz topa - atopijski dermatitis. Ona nije preporučila nikakve hormonske kreme ni sirupe, samo mi je rekla da ne možemo raditi alergotest iz krvi dok ne prestane piti Singulair (dok su joj u KCUS radili potkožne alergotestove testove pod Sigulairom - pa ne znam ko je tu lud). Nakon par dana odlučim da prestanemo taj Singulair i odemo nakon 3 dana na test koji nam pokaže da je alergična na mesne i riblje prerađevine, raženo brašno i celer, te malo na jaje. Od toga ovo prvo troje nikada nije ni jela, celer samo u iskuhanoj supi a i jaje urijetko, samo ako ga stavimo u zeljanik i to bi bilo to. Prženo ili kuhano jaje ne voli i nije ga uopšte puno jela u periodu kada je stanje sa rukama bilo grozno (vodim dnevnik ishrane). Meni se učinilo da nije samo to u skladu sa dnevnikom ishrane i da tu mora biti još nešto. Među standardnim alergenima nema citrusa tako da do dan danas nisam potvrdila da li je stvarno alergična na citruse. Tako da i taj privatni alergotest ima ograničenja ali barem eliminišeš one osnovne alergene iz dalje priče.

Tu se sada priča već počinje preklapati sa onom drugom, "internet i sam svoj doktor" pričom pa ću prekinuti i nastaviti u narednom postu.

Ipak prije nego pređem na narednu priču samo ću još reći i ovo - dijagnozu atopijski dermatitis je najlakše uspostaviti. I ćorav vidi da imaju neke promjene na koži i da su uzrokovane nečim što se unosi u organizam. Fol je pronaći ono što uzrokuje promjene na koži. Znam ženu čije dijete ima 5 godina i koja nikada nije istraživala dalje od te dijagnoze. Dermatolog rekao atopijski dermatitis i ona se pomirila sa tim. Maže povremeno kremama kada je grozno, daje kapi i sirupe i to je to. A koliko ima takvih žena...

Kod nas se dijagnoze uspostavljaju generički, stvari rade generički. Čim upitaš nešto doktora što izlazi iz tog šablona on se pogubi. Meni nije bilo jasno kakava je to debilna dijagnoza-dermatitis ničim uzrokovan. Uzrok mora postojati, a na meni je da ga otkrijem. Zato sam se bacila na internet. I hvala Bogu. Mislim da smo na pragu rješenja.


28.05.2009.
Tratinčica u epizodi: Doktori vs. internet

Mala napomena: ova priča je tekla praktično paralelno sa prethodnom. Pišem je već dva dana pa se nadam da nisam nešto ispustila.

Dakle, da sumiramo prethodni post, Tratinčica je svoj cvjetak vodila kod 4 doktora koji su svi uspostavili tačnu dijagnozu Atopijski dermatitis. Nisam je ja vodila kod 4 doktora zato što im nisam vjerovala nego je tako tekla priča. Prvo smo išli kod pedijatra koja nas je uputila alergologu i dermatologu. Kod dermatologa smo išli jednom, kod alergologa dva puta. Slijedom informacija sa interenta pedijatrica nas je uputila i dermatologu na kožnu kliniku, a vidjeli smo i dermatologa koji privatno radi alergotestove (dva puta).

Dermatolozi su prepisivali kreme i kapi - njih uzrok ne interesuje. Alergolog nam je radio alergo testove, dao Singulair i predlagao eliminacionu dijetu.

Ono što je zajedničko svim doktorima je da su pri prvoj posjeti pitali - Ima li neko u porodici da ima alergije. Moj suprug i njegova sestra su bili alergicni na kvasac pa su radili desenzibilizaciju u mladosti i to im je prošlo. Svi smo haman alergični na polen, ja na neke vrste lijekova. Svi doktori su uredno bili informirani o istom da bi to samo konstatovali. Alergolog je u nalazu napisala "Otac atopičar" što ja ne znam šta znači jer se kod njega uvijek znao uzrok a promjene nisu izlazile po koži već u vidu astmatijskog bronhitisa. Al hajd.

Niko od gore navedenih doktora nije sumnjao na polen. Niko od navedenih doktora nije sumnjao na kvasac. Što bi po meni (a to sada znam što tada nisam) bilo najlogičnije. U početku sam slušala pedijatricu pa sam krenula od mlijeka, meda i tako dalje. Nije mi ni napamet palo da izbacim stvari koje u sebi imaju kvasac. U stvari, ono što me je u početku kočilo jesu oprečne informacije o tome da li se alergija može pojaviti na nešto što je dijete jelo odavno. Npr. hljeb je jela sa godinu dana i da li je moguće da kvasac postane problematičan za 4 mjeseca nakon prve upotrebe. Zbog toga sam isto milslila da gluten ne može biti, ili da ne mogu biti mliječni proizvodi.

Nakon jedno mjesec dana, kada smo došli u fazu opekotine 2 stepena (kako je grozno to izgledalo) skontam da sam budala i odmah izbacim kvasac. Okrenem onu kutiju plazme i Hipp keksića koje je jela, vidim na njima piše kvasac. Hljeb je isto jela u tom periodu svaki dan. Povremeno je jela i štapiće od pira iz DM, u njima isto ima kvasac. Nakon dan stanje je bilo 50% bolje. Mislila sam to je to, ali se stanje nije potpuno smirilo ni nakon 7 dana. Ali je bilo 50% bolje.

U međuvremenu smo bili u drugom krugu posjeta doktorima koje sam redovno izvjestila da smo izbacili kvasac i da je stanje 50 % bolje, tačnije nikada više nije bio konstatni svrab samo kada legnemo u krevet i dok spava (to je zbog podignute temperature tijela u krevetu što ne pogoduje atopičarima) i nikada više nije bilo kao opekotina. Dakle dalo se kontrolisati. Meni je to bio znak da jeste kvasac ali da tu ima još nešto. Svi doktori su to samo konstatovali i prešli preko toga kao da ništa nisam rekla. Alergolog je predložio izbacivanje mlijeka (vidi prethodnu priču).

Ja sam tu i dalje sva u analiziranju, i nikako mi se stvari nisu poklapale. Nakon mjeseci zapisivanja šta i kako jede zaključila sam da joj mlijeko i žuti sir smetaju ali jogurt ne. Da može pojesti same špagete sa puterom da joj ništa ne smeta a kada pojede zobene pahuljice sa suhim voćem da joj smeta. Dakle priča mi se nikako ne slaže ni za gluten, ni za mlijeko. Znala je pojesti zeljanik u njemu jaje, nije joj smetalo. Ali pojede palačinke sa medom i smeta joj. Nije mi logično bilo ni za jaje.

Nakon jedno 15 dana od izbacivanja kvasca, sine meni da bi mogla pogledati na internet šta zaboga znači kada neko ima alergiju na kvasac. Da li je dovoljno izbaciti samo stvari koje u sebi sadrže kvasac ili ima tu još nešto. Aleluja!

Prvo skontam da to nije alergija na kvasac nego na gljivice, plijesan i kvasac između ostalog. Dalje, osim što moraš izbaciti stvari koje sadrže kvasac moraš iz ishrane izbaciti sve ono što na sebi ima gljivicee i plijesan od hrane kao npr. suho voće ! koje na sebi ima gljivice (odmah skontam zašto su zobene pahuljice sa suhim voćem bile problem a da ne govorim da nam je suho voće bio jedini slatkiš kojeg smo jeli u količinama, svaki dan) , slatkiše na kojem gljivice rastu i razmnožavaju se u organizmu (npr. med), pa onda kruška i jabuka se moraju guliti jer na kori imaju gljivice, sir jer se radi uz pomoć gljivica, mlijeko zbog mliječnog šećera laktoze, naravno sve konzervirane stvari itd. Napokon mi se sve posložilo! Ovdje imate laički opis šta je to i koja hrana sadrži gljivice a koja ne.

Tu pročitam da osim alergije može biti da dijete ima i gljivičnu infekciju ili kandidijazu koja, ako se još dublje zadubite u problematiku (link) također proizvodi promjene na koži u vidu AD ili ekceme (AD i ekcem su sinonimi jer se rade o sličnim odnosno istim oboljenjima kože). Dermatolozi koje sam ispitivala o vezi između infekcije i AD-a, naravno u ulozi laika koji je to kao negdje načuo, su mi negirali ikakvu povezanost?!?! Pročitam još da se radi kožni test (sastruže se gornji epitel kože i onda se analizira na gljivice, ali nemam sada link) da se utvrdi da li ima kožna kandidijaza. Razlika između alergije i kandidijaze je u tome što je dijeta kod kandidijaze malo strožija nego kod obične alergije (voće ne bi trebalo uopšte jesti osim kiselog voća osim npr limuna) i naravno moraju se piti Nystatin kapi da se unište gljivice. I to je izlječivo u kratkom roku s tim da se sa dijetom treba nastaviti jedno vrijeme i polako vraćati namirnice u ishranu da bi se utvrdilo da li neka izaziva probleme.

Uzbudim se ko malo dijete na ova otkrića i odmah odletim pedijatrici. Hvala Bogu ona je žena sa kojom se može pričati da si nešto istraživao na internetu. Ona mi odmah da uputnicu na Koševo -Kožnu kliniku i napiše da se uradi taj test na koži plus IgE na gljivice ako ga tamo rade.

Na Kožnoj klinici sam naravno priču upakovala u "Pedijatrica sumnja da mi možda mogla biti kandidijaza pa nas je poslala da uradimo kožni test" a ne "Internet kaže" jer bi inače, vjerujem, bila s noge na nogu izbačena. Kod nas ni doktori ne vole jedne druge, a posebno kad se pedijatri prave pametni i miješaju u njihovu struku, pa se ova odmah smrknula rekla da je to tipični AD i da, kad već pedijatrica sumnja, što nije napisala da se radi bris usta i stolica na kandidu. Analizu kože nije htjela da uradi. Promijenila mi Afloderm kremu na Adventan jer ona tvrdi da je Afloderm previše mastan za takvu kožu i neodgovarajući te da se od njega zato koža upali. Taj Adventan nam je stvarno dobro činio kada je Cvjetak jednom krišom odgrizao komad kifle pa se opet upalila koža, ali nije bilo strašno. Napisala nam da uradimo ovaj bris usta i stolicu na kandidu čiji rezultati su bili prije neki dan. I hvala Bogu, nema kandidijazu. To znači da se vodimo samo ovom listom koja se odnosi na ljude koji su alergični na gljivice i pljesni.

Prije nego je bio gotov taj bris, ja sam se vodila listom hrane koja ne sadrži gljivice, samo sam malo lutala među tom listom i listom za kandidijazu koje su u suštini iste ali nisam htjela da idem na strogu varijantu dijete. Stanje je bilo 80% bolje u odnosu na ono "ala opekotine" stanje ali nije skroz prošlo. Znači bilo je tu još nešto. Tih dana je krišom otkinula komad kifle i dva dana nakon sam joj dala limunadu jer je ona kao dobra za kandidijazu (moja greška) pa smo definitivo zakjljučili da je alergična na kvasac i citruse.

Tu smo bili već u fazi privatnih alergotestova koji su pokazali da je Cjetak malo alergičan na jaje i na celer. A njoj je svaki dan ručak iskuhana pileća ili teleća supa u koju se navalja povrća i proso ili riža ili tako nešto i naravno CELER koji se iskuha zajedno sa mrkvom i peršunom. Znalo se desiti da pojede i nešto što je za nas kuhano sa Alnatura smjesom povrtnih začina iz DM-a u kojem opet ima sušeni celer.

Uglavnom, od prije nekoliko dana ne jedemo više celer, kvasac i limun bi trebalo da su do sada izašli iz organizma, prekjučer smo prestali mazati Adventan i piti Fenistil koje sam uključila zbog ove kifle i limuna, i evo 2 dana smo bez ikakvih problema. Nadam se da smo riješili problem. Čekamo još nalaz sa jezera da vidmo screening na polen i citruse (kao zvaničnu potvrdu) i to je to.

E sada, nisam ja nikakvu revolucionarnu stvar napravila što sam pogledala na internet šta znači biti alergičan na kvasac. Ali sam problem mogla riješiti možda i puno ranije, ili ga barem ublažiti da su doktori uradili ono što su po mom mišljenju trebali. A to je:

1. Kada su me pitali za istoriju bolesti, odmah posumnjati da je nešto na šta smo alergični mi u porodici i predložiti prvo izbacivanje kvasca a ne mlijeka i ostalih standardnih alergena.

2. Kada sam već otkrila da jeste kvasac i da se problem riješio za 50% ne gledati u mene kao tele u šarena vrata već me posavjetovati da kvasca ima i u drugim namirnicama, preložiti mi šta još trebam da izbacim. Valjda bi doktor trebao to da zna.

3. Zamjeram sve i jednom dermatologu koji nije predložio da se rade alergotestovi već je samo konstatovao AD i dao kapi/sirup i kremu. Tu ubrajam ne samo dermatologe koje sam ja posjetila već i sve one koji liječe djecu za koju ja znam da imaju AD a nisu nikada radili alergotestove. Čak mi je jučer došla kolegica sa posla čije dijete 2 dana starije od mojeg i prije 15 dana je dobilo osip i svrab plus crvenilo na pregibima. Znajući za moj slučaj pitala je dermatologa treba li da radi testove ona je rekla da NE, da nema potrebe, da su oni nepouzdani za tako malu djecu itd. Jesu nepouzdani možda oni potkožni ali testovi iz krvi se mogu uraditi sa velikom tačnošću. Pa barem ćeš imati nekakav rezultat. Naravno doktor joj je dao Lostop i Afloderm.

Ne znam da li sam u poziciji da bilo šta savjetujem bilo kome, ali ako se iz moje priče mogu izvući neki zaključci to bi bilo:

1. Ne odustajte od traženju uzorka. AD je izgovor doktora da ne znaju da utvrde na osnovu čega se koža upali.

2. Obavezno uraditi alergotestove. Dijete može biti alergično na više stvari.

3. Obavezno voditi dnevnik ishrane sa naznakama kakvo je stanje kože (ujutro i navečer) i šta ste mazali taj dan.

4. Nemojte misliti da problem možete riješiti preko noći. Upornost se isplati.

5. Ne zanemarujte moć interneta :)


interesantan članak


17.08.2009.
Atopijski dermatitis i homeopatija

U petom mjesecu ove godine sam pisala o Atopijskom dermatitisu koji je imao Cvjetak a koji se ispoljavao u vidu crvenila i svraba po rukama i bio vezan za alergiju na određene vrste hrane. Samo podsjećanja radi, koža je u jednom trenutku izgledala kao opekotina i trebalo nam je nekoliko mjeseci da otkrijemo o kojoj hrani se radi. Nismo odustajali od potrage iako su nas doktori uvjeravali da je to normalna pojava kod djece i da se protiv toga ne može boriti.

U principu, stvarnu potvrdu putem alergotesta smo jedino dobili za celer, dok me je posmatranje reakcija na koži navelo da mislim da su u pitanju još i alergija na kvasac, gljivice i pljesni kao i alergija na citruse. Detalje o istrazi možete pročitati u gore linkanom postu.

Kod bilo koje vrste alergije najvažnije je izgraditi imunitet kako bi tijelo alergen prestalo prepoznavati kao strano tijelo i prestalo izbacivati reakciju na kožu ili bilo kakvu drugu reakciju. Doktori su nam i govorili da se protiv AD ne borimo i da trebamo čekati da se njeno tijelo samo izbori.

To za mene nije bila opcija i morala sam naći na šta je alergična i to izbaciti iz ishrane. Nakon višemjesečnog istraživanja došli smo do tri gore navedene grupe alergena i izbacili ih iz ishrane. Međutim, moram reći da iako su se alrgijske reakcije povukle 100%, na koži su na nekoliko mjesta ostali crveni plikovi, ili bolje rečeno lišajevi, koji bi izazivali svrab kod povećanja temperature tijela (kada joj je vruće, najčešće pred spavanje i u snu).

Ključno pitanje je bilo kako pojačati imunitet i pomoći tijelu da prevaziđe problem, prvenstveno ove lišajeve a onda i da izgradi imunitet prema alergenima kako bi ih mogli vratiti u prehranu. Hajde, celer i nije neki problem, ali kada si alergičan na gljivice, kvasac i pljesni ne smiješ jesti ništa što ima kvasac, ali ni piti mlijeko i jesti sir što dosta sužava broj namirnica koje možeš konzumirati.

Uglavnom, nakon kraćeg razmišljanja odlučila sam se da pokušamo sa homeopatijom. Ako pitate zašto, pa iskreno ne znam ni sama. Pokušala sam na internetu pronaći neke informacije, i iskreno, homeopatija kao koncept mi je dosta nejasna. To razrjeđivanje i koncentrisanje energije je nešto što moj mozak ne može da pojmi ali činjenica da homeopatski pripravci nemaju apsolutno nikakave štetne posljedice me je navela da počenm ozbiljno razmišljati o tome. Kada je Cvjetak bio mali i imao problema sa zubima konzumirali smo Osanit - homeopatski pripravak od kamilice koji ima kupiti u slobodnoj prodaju u apotekama u Njemačkoj i Austriji i on joj je nevjerovatno pomagao. To je još jedan od razloga koji me je nagnao da se odlučim da pokušamo sa homeopatijom.

Nekako u isto vrijeme mi je i komšinica ispričala za slučaj djeteta koje je imalo iste probleme i homeopaticu koja mu je pomogla. I tako smo otišli toj homeopatici sredinom juna ove godine.

Homeopatija je stvarno čudna stvar. Cijela terapija se određuje na osnovu direktnog razgovora sa homeopatom koji skenira tvoju ličnost postavljajući ti milion pitanja o tebi i tvom ponašanju, osjećanjima, odnosu sa ljudima, stvarima i prirodom. To se radi da bi te svrstao u jednu od, ja mislim, 4 grupe ljudi na osnovu čega se i određuje tzv. konstitucijski lijek. Za jednu grupu je osnovni sastojak npr. morska so, za drugu kamilica itd.

Uglavnom, nakon podužeg razgovora sa homeopaticom, dotična nam je pripremila u prvoj turi: neke 3 granule za koje mi nije objasnila šta je, samo je rekla da se moraju popiti, granule za detoxifikaciju organizma, granule imuniteta i granule potpore. I to svega za mjesec dana terapije.

Nakon samo par dana, svi lišajevi sa ruku su nestali. Da li smijem tvrditi da je to bilo od navedene terapije? Mislim da smijem jer u tom periodu nismo ništa drugo konzumirali.

Naravno ohrabrena tim poboljšanjem, nastavila sam joj davati sve to puni mjesec dana. Tačno pred odlazak na more potrošili smo terapiju pa sam je ja nazvala da vidimo šta dalje. U svojoj glavi sam imala plan da koristimo njene preparate sve dok ne isprobamo vratiti jednu po jednu namirnicu u ishranu. Dala nam je opet imunitet, za koji je rekla da još uvijek ne smijemo prestati trošiti i konstitucijski lijek. Počeli smo to trošiti prije odlaska na more par dana.

I onda dođemo na more i Cvjetak mazne krišku hljeba i pojede. I ništa. Poslije toga mazne kroasan, i ništa. Par dana poslije popije šolju mlijeka i napuca se sira i opet ništa. Nikakve reakcije na koži. Ima 15 dana pije mlijeko i jede sir i stvari koje u sebi imaju kvasac i nema nikakvih problema.

Šta da vam kažem? Naravno da mojoj sreći nije bilo kraja. Ali opet čovjek ne može a da ne počne sumnjati da možda nije ni bila alergična na kvasac, gljivice i pljesni jer ponavljam da je to bila samo moja obzervacija bez zvanične potvrde putem alergo testa. Pa onda kontam da je možda ta alergija na celer bila toliko jaka ali se onda opet sjetim kako bi se upali kada bi pojela malo sira bez da je tada jela neke supe sa celerom.

Zato ne smijem da tvrdim 100% da je homeopatija ta koja je pomogla u savladavanju alergije. Ali je činjenica da su lišajevi odmah nestali te da Cvjetak nije jedini kojem se alergija povukla nakon homeopatskog tretmana. Ipak mislim da ću najbolju potvrdu imati kada joj ponovno dam celer na šta se lagano spremam. Ali ću prvo probati citruse kako bi u slučaju nepojavljivanja reakcija na citruse a pojavljivanja reakcije na celer znala u stvari u čemu je problem. A o tome ćete biti blagovremeno obavješteni.

I tako. Homeopatski pregled sa prvom terapijom košta 50 KM. Poslije se svaka kesica granula plaća 8 ili 10 KM. Homeopatija nema nikakvu štetnost po organizam jer u suštini su te granule ništa. Milion puta razrijeđeno nešto. Definitivno ne možemo govoriti o autosugestiji jer je to nemoguće kod djeteta od 22 mjeseca koje ne zna ni šta konzumira.

Dakle, da podvučemo. Ništa ne košta probati. Osim 50 KM.

 27.08.2009.
Homeopatija, again

Ovo je samo mala informacija za čitatelje koji prate ovu moju odiseju vezanu za Atopijski dermatitis kod Cvjetka i ulogu homeopatije.

Dakle, kao nadogradnja na prethodni post, želim vam reći da je moja cura tri dana zaredom jela supu sa celerom i da nema nikakve reakcije.
Juhu!


8.12.2010.

Imam potrebu da napišem mali updjet na ovu temu ,godinu i nešto nakon završetka ove priče.

Naime, ključni alergeni koji su bili problem su celer i raževo brašno. Celer je bio u svakoj iskuhanoj supi i u VEGETI koja je bila u svakom ručku. Raževo brašno je sastojak mnogih "crnih" hljebova, pa čak i kada to nije isključivo ražev hljeb. Logika me je vodila da je hljeb problematičan zbog kvasca, ali ne, upravo je raž u crnom hljebu bila problematična. Osim toga, kada sam pisala ovaj post 2009., nisam znala da je sušeni celer sastavni dio Vegete tako da je ona u jednom obroku često imala iskuhan celer i plus sušeni celer u Vegeti! Vegeta se nalazila i u drugim jelima u kojima nije bilo celera.

Zato samo da kažem da je Alergotest bio vrijedan svake marke jer je ponudio sve odgovore koje sam tražila. Alergotest smo radili u Poliklinici Sanasa. Postoje dvije vrste testa, test za alergene koji se unose a usta i za alergene koji se udišu. Sve potrebne informacije imate na njihovoj web stranici.

Sa homeopatijom smo prestali nakon jedno 5 mjeseci jer sam shvatila da je dovoljno da joj ne dajem da jede hranu sa celerom i raži i da nemamo nikakvih problema. Danas kada pojede nešto sa npr. celerom, jer joj povremeno dajem da vidim da li je "prerasla" alergiju, ne desi se ništa posebno. Jedino u slučaju da jede dva ii tri dana za redom, počne se lagano češati po rukama ali bez pojave crvenila. Naravno, odmah po pjavi svraba prestanem davati tu hranu i time spriječim eventualnu pojavu crvenila i rana.

No comments:

Post a Comment