Pages

Tuesday, October 18, 2011

Prijateljstvo i odgoj

24.03.2010.

U 10 minuta vožnje od kuće do posla slušam jutros onu emisiju na regionalnom RSG radiju, gdje zadaju temu pa raja komentariše SMS-om ili mailom a teta nam sve to čita u eter i usput dodaje svoje viđenje iste teme.

Pošto nisam od početka slušala nisam sigurna šta je bila tema, ali se vrtilo oko djece, odgoja, uloge škole, države sa najvećim akcentom na današnji odnos roditelja i djece kojeg mnogi krive za sve negativne stvari koje se dešavaju u društvu.

U tom kontekstu, jedna majka je poslala poruku u kojoj kaže da krivcem smatra današnji odnos između roditelja i djece, koji je više prijateljski a manje autoritativan, iz čega razumijem da je odnos prije bio više autoritativan a manje prijateljski.

Meni je to malo zaparalo uši. Ja sam uvijek mislila da roditelj treba da bude više prijatelj sa svojim djetetom a manje roditelj kome je "batina iz raja izašla". Mada ne smatram da se autoritet postiže isključivo batinom, ali mi je to u tom trenutku tako zvučalo.

Postavljam sebi pitanje zar nije moguće biti i prijatelj i autoritet u isto vrijeme, pri tome taj isti autorite uspostavljati razgovorom a ne batinom? Zašto bi jedno drugo isključivalo i zašto bi prijateljstvo između roditelja i djeteta moglo da bude uzročnik devijantnih ponašanja omladine.

Ono što je meni uvijek nedostajalo je upravo to prijateljstvo između mene i oba moja roditelja. Daleko od toga da smo imali nekih problema ili da se mrzimo, ali jednostavno nismo bili raja. Mama je uvijek bila čvrsta ruka u kući, organizator, nosioc. Stari uvijek u poslovima. Klasika. I u svemu tome nekako nije bilo prostora za stvaranje prijateljstva. Ponekad mislim da je jednostavno takvo vrijeme bilo, vrijeme u kome je to bio neki društveni obrazac po kome su se odgajala djeca.

Ja želim da moje dijete meni dođe kao Slovkino (referiram na jedan stari Slovkin post) i priča mi. Želim da idem sa njom na klizanje, rolanje, vožnju biciklom, da se igramo gume, skijamo, šetamo, idemo u šoping. Ja želim da svom djetetu budem najbolji prijatelj, da provodimo vrijeme zajedno. I mislim da na taj način najbolje mogu odgojiti svoje dijete.

No comments:

Post a Comment